Skip to main content

Projecten

Project: Personaliseren Nieuwsbrieven

Klant:

FD

Expertise:

  • Selligent Campaign

  • Stored Procedures

  • Datamodelling

Omschrijving:

Het Financieele Dagblad stuurt 3 algemene en 5 thema nieuwsbrieven met verschillende frequenties.
Voorheen werkte dit proces met e-mails met statische html die op de website werd gegenereerd en vanuit Selligent werd verzonden, waarbij de hele doelgroep dezelfde content kreeg toegestuurd. In dit project hebben we het emailtemplate in Selligent gebouwd, waarbij de content bepaald wordt door aanlevering van artikelen vanuit de website én het userprofiel in Selligent. Hierbij heeft de redactie de vrijheid om artikelen te selecteren en meta-gegevens aan te leveren, en heeft de marketing afdeling de mogelijkheid om gepersonaliseerde marketing blokken te tonen aan een specifiek segment binnen de verzendgroep, bijv. abonnementwerving voor niet-abonnees.

Mijn rol in dit project was het opzetten van het datamodel voor het ontvangen van de artikelen en de metagegevens van de nieuwsbrieven, het opstellen van het email template (o.b.v. aangeleverd design en voorbeeld html), het aanmaken van de verzendcampagne, het automatisch triggeren van verzendflow en de bijbehorende rapportage.


Project: Migratie Marketing Automation naar Selligent Marketing Cloud

Klant:

VMN Media

Expertise:

  • Selligent Marketing Cloud

  • Stored Procedures

  • Datamodelling

Omschrijving:

VMN Media heeft een 30-tal verschillende B2B merken. Zij zijn bezig met een transitie van hun volledige architectuur. Voor Marketing Automation gaan zij Selligent Marketing Cloud inzetten. In dit project wordt SMC dus volledig ingericht en gekoppeld aan de website, het CRM en het datawarehouse. Binnen dit project zorg ik samen met Kotak Marketing voor het opzetten van het datamodel in SMC, het bouwen van alle datakoppelingen (via API / dataloaders), het ontwikkelen van alle transactionele processen (ww vergeten, aanmelden nieuwsbrieven, registreren, abonneren) en het opzetten van alle marketing campagnes. Dit alles binnen Selligent Marketing Cloud en Site.

Binnen dit project ben ik tevens betrokken bij het migreren van de huidige klantgegevens naar een set van eenduidige userprofielen (het zogenaamde golden record), waarmee het CRM gevuld wordt.


Project: Opstellen CRM plan

Klant:

Clear Value (tegenwoordig Adapt Clear Value)

Expertise:

  • Selligent Marketing Cloud
  • Marketing Automation

Omschrijving:

Op uitnodiging van Clear Value heb ik vanuit mijn Selligent expertise en ervaring meegeschreven aan een CRM plan voor één van hun klanten, waarin de overgang beschreven is van losse systemen, databronnen en afdelingen naar een klantgecentreerd CRM-proces. Mijn inbreng in het plan concentreerde zich met name op de verbetering van datastromen en datakwaliteit, het uitschrijven van klantreizen én de inzet van functionaliteiten binnen Selligent Marketing Cloud om het CRM plan te realiseren.


Project: Verbeteren en behouden data kwaliteit

Klant:

Sanoma (tegenwoordig DPG Media)

Expertise:

  • Selligent Campaign
  • SQL
  • Stored Procedures

Omschrijving:

Via 100%Email ben ik in 2019/2020 werkzaam geweest bij Sanoma, waar ik me als Selligent specialist bezig hield met het verbeteren en onderhouden van alle datauitwisseling tussen Selligent, SAP en SAS. Daarnaast was ik ook verantwoordelijk voor het maken van selecties en het verbeteren van de datakwaliteit (opschoning, opzetten avg / gdpr processen, beheer).


Project: Migratie naar Selligent Campaign

Klant:

T-Mobile

Expertise:

  • Selligent Campaign
  • SQL
  • Stored Procedures

Omschrijving:

Bij T-Mobile heb ik alle bestaande e-mail selecties overgezet van SaS naar Selligent, alle lopende lifecycles nagebouwd in Selligent Campaign en de dagelijkse datasynchronisatie van SaS naar Selligent en vice versa opgezet. Daarnaast heb ik een aantal medewerkers training gegeven in het gebruik van Selligent Campaign.


Project: Grootzakelijk registratietool

Klant:

FD Mediagroep

Expertise:

  • Selligent Campaign

  • SQL

  • Stored Procedures

Omschrijving:

Voor het laten registreren van medewerkers van grootzakelijke klanten van FD Mediagroep heb ik een generieke registratieflow gebouwd, die voor alle grootzakelijke klanten gebruikt kan worden, maar per klant de juiste informatie (logo, aanbod, contactinfo) toont en het juiste abonnement in SAP invoert. Voor de support medewerkers heb ik daarnaast een beheertool gebouwd zodat zij eenvoudig nieuwe klanten kunnen opvoeren of wijzigingen kunnen doorvoeren in de gegevens en/of het aanbod voor bestaande klanten.


Project: Werving evenement deelnemers

Klant:

FD Mediagroep - Business titels

Expertise:

  • Selligent Campaign

Omschrijving:

Binnen de B2B titels van de FD Mediagroep (Pensioen Pro, ESB, Energeia en de Jurist) worden regelmatig (gratis én betaalde) evenementen georganiseerd. Voor het uitnodigen én het aanmelden voor deze evenementen werd lange tijd gebruik gemaakt van Selligent Campaign. Mijn rol in deze werkzaamheden was het maken van de juiste selecties, het opstellen en verzenden van de uitnodigingen per e-mail, het opzetten van de aanmeld-campagnes en het verzorgen van de rapportages.


Project: Abonneren | Prijsvragen

Klant:

NRC Media

Expertise:

  • Selligent Campaign
  • SQL
  • Stored Procedures

Omschrijving:

Bij NRC Media heb ik gedurende 2 jaar diverse projecten mogen doen op het gebied van abonnementenwerving en prijsvragen. In alle gevallen betrof het Selligent Campaign backend development i.c.m. Zeno_2 webservices waarbij DM, TM en emailmarketing aan elkaar gekoppeld werden, wat regelmatig complexe dataselecties vereiste.


Project: Lifecycles

Klant:

IDG

Expertise:

  • Selligent Campaign
  • SQL
  • Stored Procedures

Omschrijving:

Bij IDG heb ik lifecycle campagnes gebouwd voor (ex)abonnees van alle B2C titels. Hierbij heb ik me met name bezig gehouden met het maken van de diversie selecties voor het definiëren van de doelgroepen, waarbij de datasynchronisatie van Zeno naar Selligent uitgebreid en aangepast moest worden. Daarnaast heb ik rapportages gebouwd, om inzicht te krijgen in de effecten van deze lifecycles.


Project: Datamigratie

Klant:

IDG

Expertise:

  • Selligent Campaign
  • SQL
  • Stored Procedures

Omschrijving:

Binnen het Insider project was ik verantwoordelijk voor de migratie van 4 verschillende databases naar 1 centrale B2B database in Selligent Campaign, waarvoor ik tevens het databasemodel ontworpen heb. Omdat er een grote overlap zat tussen de 4 verschillende databases, ging het niet alleen om het importeren van de diverse gegevens, maar met name om het toepassen van business rules én het verrijken van de userprofielen, op basis van e-mailadres